← ALLE OPSLAG

Hvordan flytter man firmabilen online?

februar 2024
  • skrevet af Casper

Her er et simpelt HTML5 banner som eks. kunne vises på tv2.dk 👆🏼

Det har længe været kendt at folk skal se din virksomhed 9 til 12 gange før at de begynder at blive påvirket. Det er blandt andet grunden til at dine firmabiler kører rundt med logo på. Det giver synlighed og bevidsthed i lokalområdet. Så når de mangler de opgaver du udfører er du øverst i deres tanker.

Hvordan kan jeg skabe samme synlighed online?

På internettet har du ikke reklamebiler der kører rundt på vejene og holder i gadebilledet. Til gengæld har man retargeting annoncer. Når en potentiel kunde besøger din hjemmeside sættes en cookie på deres computer eller smartphone så når denne besøger andre sider på nettet eks. tv2.dk så ved Google at de har besøgt dit site. Disse annoncer har altid været meget irriterende og alt for pågående fordi de er brugt forkert. GDPR har heldigvis medført en begrænsning så brugeren skal acceptere disse annoncer. Resultatet har været et fald på 35-40% fordi de siger nej tak til cookies.

Retargeting annoncer udført korrekt.

Ingen gider at blive jagtet rundt på nettet af de samme Nike sko man har kigget på i gave til sine børn eller sin kone. Der er heldigvis en begrænsning i retargeting der betyder at du skal have 1000 cookies før at du må vise disse annoncer. Annonceteknologien er uden tvivl effektiv men den skal bruges diskret. Ligesom firmabilen der kører rundt i gadebilledet skal annoncen være generel og venlig. Vi udfører denne typer opgaver, kan vi hjælpe dig? Kontakt knap og telefonnummer. Intet andet. De her annoncer er ikke for at sælge, men ligesom firmabilen for at være i bevidstheden. Din håndværker løber heller ikke rundt og deler visitkort ud, han er bare tilstede i sit arbejdstøj og er venlig.

Efter GDPR rammer man kun dem der har sagt ja tak eller accepter cookies og det vil sige ca. 60%.

Annoncering i lokalområdet.

Her har vi 1 til 1 funktionen af dine firmabiler. De kører rundt på vejene og holder i gadebilledet. Her kan vi afgrænse lokationsbestemt at vi eks. kun vil vises i den lokale by og X antal km fra byzonen. Ligeledes kan vi målrette små byer udenfor den lokale købstad og undgå landzonen. Vi bestemmer helt selv hvordan at dette skal inddeles.

Annoncen skal også her være on point. Hvilke arbejdsopgaver udfører I en kontakt knap til hjemmesiden og et telefonnummer.

Modsat retargeting annoncer kan disse vises til alle i lokalområdet og de behøver ikke først have besøgt din hjemmeside. Vi får potentielt 100% synlighed ift. retargetings 60% til gengæld er retargeting mere målrettet end lokal annoncering.

Jamen det henvender sig kun til privatkunder.

Nej. Det henvender sig både til privat og erhverv. Man tænker ofte at disse typer annoncer primært rammer private. Disse annoncer kan tidsindstilles til at ramme erhverv sådan at de eks. kun vises mellem kl 8 og 15 hvor 80% af os er på arbejde. Vil man ramme private indstiller man dem mellem kl 15 og 22 og weekenderne. Målet med denne type annonce er at blive set og være i potentielle kunders bevidsthed. Her har du bare ikke den bagdel at en firmabilen er dyr i indkøb og drift. Du kan have langt flere "firmabiler" online end de store konkurrenter.

Undgå Googles faldgrupper som er mange.

Google er sat i verden for at tjene penge og det skal man vide. Hvis man følger "best practice" som 90% af bureauer og "marketing eksperter" gør, så falder man i dem. Man kommer ganske enkelt til at ramme for bredt. Google vil gerne vise annoncer til langt flere end dem som vi ønsker fordi det gavner deres bundlinje.

Heldigvis kan man slå Googles mange små finter fra og kun gøre det der virker. På den måde får du mest for dine penge hos Google og det kan jeg fortælle dig at det gør over 90% af dine konkurrenter ikke. De bruger et bureau som følger Googles "best practices".

Kontakt

Bliv kontaktet 📲
Kontakt 📱
Getfound.dk
Herluf Trolles Tværvej 2A
4200 Slagelse
CVR 38612212
40 59 50 85
Cookieless analytics